wtorek, 26 maja 2015

Dzień Matki ! ! !

Nie zapomniałam, nie zapomniałam!!!

Choć we Francji TEN DZIEŃ to nie 26 maja jak u nas, w Polsce...

We Francji Dzień Matki świętuje się w ostatnią niedzielę maja (tak jest w tym roku, czyli 31.05) lub czasem w pierwszą niedzielę czerwca...
Przedziwne to i pokręcone, że: 1. jest to tutaj święto ruchome, 2. powód jego "ruchomości"...
Bo Dzień Matki obchodzony jest w czerwcu wtedy, gdy (jak podaje wikipedia "ostatnia
niedziela maja wypada w Zesłanie Ducha Świętego"... I że się tak zapytam "co ma piernik do wiatraka"??
No ale tak już mają... ich sprawa :)

Przy okazji sprawdziłam, że w różnych zakątkach świata uroczystości ku czci Mam obchodzi się w różnych kompletnie terminach...właściwie przez cały rok! 
A to ciekawostka!
Choć wiem, że Polska nie jest "centrum wszechświata" :P...
...a z drugiej strony nigdy nie zagłębiałam się kto i kiedy obchodzi jakie święta i "dni", gdzieś tam z tyłu głowy zdawało mi się, że może te terminy różnych miejsc na ziemi jakoś ze sobą sąsiadują... Tymczasem okazuje się, że przez cały rok praktycznie co 2-3 tygodnie gdzieś jest Dzień Matki :)
Kalendarzowo pierwsza jest Norwegia, gdzie Mamy są szczególnie hołubione już w drugą niedzielę lutego...
Muszę sprawdzić jakie są inne tradycje z tym związane w różnych krajach, bo zdaje się, że w drugą niedzielę lutego norweskie mamy nie dostają raczej tulipanów... Biorąc pod uwagę położenie i klimat pewnie nawet nie przebiśniegi :P 
Ostatnie świętujące mamy to panie z Indonezji, gdzie celebracja tego zacnego święta przypada na 22 grudnia...


Ja jednak obchodzę Dzień Matki po Polsku i dlatego...
wszystkim Mamom życzę dziś wszystkiego czego sobie tylko zamarzą ! ! ! 
Dużo  radości, uśmiechu i miłości ! ! ! 
Ale też wytrwałości, cierpliwości i spokoju na każdy dzień bycia Mamą :D
Kochane Mamy - STO LAT !  !  !

Kończąc rozważania datowo-terminowe muszę zaznaczyć jednak i chyba się tu ze mną zgodzicie? :), że Mamom, wszystkim bez wyjątku, wyrazy uznania za ich cierpliwość, poświęcenie i oddanie (i wiele wiele więcej!!!) należą się nie tylko w Dniu Matki!

Rękodzielniczo, Brykusiowo wyczarowało coś specjalnego na tą okazję!
Tego jeszcze nie było !!!
Jestem szalenie zadowolona z efektu mojej pracy, bo nie spodziewałam się, że wyjdzie tak pięknie !!!

Jednak, niestety, w związku z dzielącą mnie od Mamy odległością musicie wybaczyć...w publikacji będzie opóźnienie!
Postaram się zdążyć na Dzień Matki w Luksemburgu :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz